Styrkan med Native

Native advertising är ett utmärkt annonsformat när du vill inspirera, guide och informera dina målgrupper. Det ger dig lång tid med användaren och laddar ditt budskap med tyngd och trovärdighet.

Native passar särskilt bra när du vill:

  • Lansera en ny produkt eller tjänst
  • Göra komplexa budskap begripliga och intressanta
  • Säkerställa närvaro och relevans i nyhetsflödet
  • Hantera en kris/negativ publicitet
  • Påverka och opinionsbilda
  • Positionera dig som expert inom din bransch/segment
  • Profilera en talesperson


5 tips för en framgångsrik native-kampanj
  1. Följ – och utnyttja – nyhetsläget! Vilka ämnen är hetast just nu? Kan din kampanj kopplas till något av dem?
  2. Låt verkliga människor förkroppsliga ditt budskap. En nöjd användare säger mer än tusen reklamlöften.
  3. Ha ordentligt på fötterna! Underbygg påståenden med fakta, exempelvis undersökningar. Låt gärna en expert uttala sig – det inger förtroende.
  4. Tänk på din publik. Native blir bättre ju tydligare det speglar plattformens redaktionella innehåll.
  5. Välj rätt format för din kampanj. Vissa saker berättas bäst i text, andra med video. Eller varför inte en kombination av flera format?